Sunday, October 9, 2011

UNDILAH !

Salamun 'alaik.
Bismillah.
Solawat.




Selepas aku baca blog Ucop, member sepengajian di kampus sana. Terasa mahu turut sama mempromo isu rakyat. Walhal aku tahu, aku sendiri pun tidak langsung layak lagi memangkah mana mana muka wakil rakyat sekarang dek umurku yang masih dikira belum matang mengikut perlembagaan. =P


Walau apapun, aku ucap Tahniah! pada Pete Teo. Usaha beliau mengumpulkan 40 ikon ikon Malaysia dari semua ceruk bidang manusia untuk menyokong kempen kesedaran mengundi ini.


Walaupun otak aku disisi undang undang masih tak matang dan tak layak dan tak boleh untuk mengundi, tapi aku rasa aku sudah matang untuk menilai mana satu kempen yang baik, mana satu kempen yang hancur.  


Setidak matang aku pun, aku tahu yang ajak orang mengundi itu bagus. Tapi, tak tahulah kenapa pula video ini diharamkan. Mungkin otak aku yang tak matang ni masih tak mampu kesan apa impak buruk kempen ni. 


Aku mengalah! Yang penting, semua abang kakak belia dewasa dan orang tua kat luar sana yang dah cukup matang dan dah dapat peluang mengundi dapat faham mesej video ini.


Jadi, pakat pakat nilai video diatas. Berikut aku senaraikan mereka yang sporting habis untuk jayakan kempen ni. Salute pada mereka. Kerana video dan muzik best sesingkat beberapa minit ni, aku yakin agak ramai yang mula sedar yang mengundi tu penting.


Politik :

Tengku Razaleigh Hamzah (BN)
A. Kohilan Pillay. (BN)
Wee Ka Siong (BN)
Rosnah Abdul Rashid Shirlin (BN)
Nurul Izzah Anwar (PKR)
Khalid Samad (PAS)
Tony Pua (DAP)
Nik Nazmi (PKR)

Seni :

Afdlin Shauki
Aizat Amdan
Baki Zainal
Bront Palarae
Chelsia Ng
Daphne Iking
Jehan Miskin
Namewee
Pete Teo
Reshmonu
Sassi Tharan Rajoo (Sasi The Don)
Sazzy Falak
Sharifah Amani
Wardina Safiyyah.

Sukan:



Lee Chong Wei

Bisnes:

Jason Lo
Tony Fernandez


..dan ramai lagi rakyat Malaysia termasuk nenek atok mak cik pak cik akak abang yang sempoi semuanya. Inilah kita sebenarnya.

Jadi, sekian dulu buat waktu ini. 
Wallahua'lam.

=)

*credit to Ucop, penulis perutsenak.blogspot.com (klik pada blog hebat beliau. =O)

Gua Sayang Lu, Ucop !

2 comments:

  1. saudara molest. haha. tambah lagi seorang. lee chong wei. :)

    ReplyDelete
  2. saudara child. ok, bro. gua edit. mekaseh bro. =)

    ReplyDelete