Monday, February 7, 2011

Maulidin Nabiy Sollallahu 'Alaihi Wasallam

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.
Solawat serta salam atas junjungan besar Kekanda yang yang dikasihi kita semua Nabi Muhammad SAW serta sekalian Ahlil Bait, sahabat sahabat tercinta Baginda sekaliannya..

Baginda SAW telah bersabda:
\
إِذَا دَخَلَ أَهْلُ الْجَنَّةِ الْجَنَّةَ قَالَ يَقُولُ اللَّهُ تَبَارَكَ وَتَعَالَى تُرِيدُونَ شَيْئًا أَزِيدُكُمْ فَيَقُولُونَ أَلَمْ تُبَيِّضْ وُجُوهَنَا أَلَمْ تُدْخِلْنَا الْجَنَّةَ وَتُنَجِّنَا مِنْ النَّارِ قَالَ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فَيَكْشِفُ الْحِجَابَ فَمَا أُعْطُوا شَيْئًا أَحَبَّ إِلَيْهِمْ مِنَ النَّظَرِ إِلَى رَبِّهِمْ عَزَّ وَجَلََّ

Mafhumnya:
“Jika penghuni surga telah masuk surga, maka Allah subhanahu wata’ala berfirman (kepada mereka): “Apakah kalian ingin Kutambahkan sesuatu?” Maka mereka menjawab: “Bukankah Engkau telah putihkan wajah-wajah kami? Bukankah Engkau telah masukkan kami ke dalam surga dan selamatkan kami dari api neraka?” Nabi shallallahu ’alaihi wa sallam bersabda: “Maka disingkaplah tabir, sehingga penduduk surga tidak memperoleh sesuatu yang lebih mereka sukai daripada memandang wajah Rabb mereka Allah’Azza wa Jalla.” 

Sememangnya ni'mat melihat Allah di dalam Syurga menjadi idaman setiap Muslim sekalian..ayuh kita selami pengembaraan yang telah ditulis lengkap oleh al Habib Munzir al Musawwa dalam sesinya ini.
Ayuh kita baca bersama, moga saat yang diceritakan dalam sesinya ini dapat kita rasai di akhirat kelak. ameen.[Pengembaraan al Habib Munzir al Musawa]

No comments:

Post a Comment