Saturday, July 16, 2011

Sudah Tahu Najis, Dimakan Lagi.

Bismillah.
Solawat serta salam buat Junjungan Baginda Rasul SAW serta sekalian kaum kerabat yang mulia juga tidak dilupa ke hadrat sekalian para tabi'en dan seterusnya buat sekalian umat Baginda Rasulillah SAW yang dikasihi lagi disayangi. 


15 Sya'ban 1432 H


Islam Hanya Di Atas Masjid.


Ini persepsi betul menurut golongan Sekular. Pandangan yang cuba ditanam sedalam dalamnya dalam benak fikiran kita semua. Pandangan sebegini bukan sahaja wujud sekarang, malah sejak zaman berzaman, pandangan terhadap Islam yang dikatakan hanya mencakupi bidang kesufian dan penyucian jiwa semata mata telah pun ada. 


Benarkah begini Islam? Mari kita pertimbangkan secara logik, bukan mahu membelakangkan hujah nas, tapi mahu lebih senang difahami. 


Jika Islam hanya bersifat zikir solawat dan solat serta ibadah ibadah asas sahaja, tidak mungkin Abu Jahal, si penguasa Makkah di zaman Rasulillah SAW dahulu memusuhi Baginda Habib sedemikian rupa hanya kerana mahu berzikir dan bersolat sehingga diriwayatkan terlalu banyak pertempuran dan keganasan ditekan ke atas para Sahabat terdahulu. Sepatutnya, apa mereka nak kisah kalau kita nak berzikir kuat kuat, mereka tak rugi apa apa pun.


Dan, jika Islam hanya bersifat statik dan tidak mencakupi segala hal atau tidak boleh diaplikasi dalam segenap zaman, masakan mungkin umat Islam kini yang sedang bangkit ditekan sebegini rupa malah suara kita  cuba disorok dari pengetahuan umat dunia. Kalau Islam hanya di Masjid, kenapa mesti ditekan? Kenapa mesti dikawal? Kami hanya mahu berzikir! Kami hanya mahu solat!  


Tidak! Golongan ini tahu, jika umat Islam mengetahui apa itu Islam yang sebenarnya, mereka akan bersatu dan mampu menguasai dunia.


Ini jelas bukti Islam bukan hanya agama. Tapi satu sistem cara hidup. Seluruh aspek berada dibawah Islam dan Islam bersifat Syumul ya'ni sempurna dalam segenap bidang, masa dan tempat. Bermula dari saat kita lahir sehingga ke saat kita menghembuskan nafas yang terakhir, segalanya telah disusun elok oleh Sang Pencipta untuk kita semua melalui perantaraan para Rasul yang mulia dalam al Quran dan Hadith baginda SAW.


Sistem hidup Islam inilah yang ditakuti dan dimusuhi golongan ini. Mereka yakin, dengan cara hidup ini, mereka akan mengalami banyak kerugian. Bagaimana mereka rugi?


Ya. Rugilah 'dunia' mereka. 


Sekular satu kelebihan bagi umat yang jahil untuk terus berkuasa. Juga, memastikan budaya ilmu dan adab terhapus terus dari kamus kehidupan manusia. 


Bahkan, dasar Sekular juga menjadi madu bagi umat yang mahu mengaut untung sehabisnya dalam perniagaan dan syarikat mereka. Tiada lagi halal haram, asal untung cukup. 
Malah, dasar sekular juga menjamin kedudukan mereka dari dinasihat dan dibimbing para agamawan. "..Aku berkuasa aku punya hal. Kau DI MASJID sudahlah!.."


Justeru, tidak hairanlah mengapa mereka bermati matian mempertahankan sistem sekular sebagai gaya hidup mereka dan kekal berkata Islam hanya di masjid supaya tertanam difikiran kita '' jika aku mahu betul betul Islam, aku harus hanya di Masjid ''.


Memuja Tulisan Tangan Lebih Dari Kalamullah


Kalau masyarakat Orang Ulu pun sudah mampu menerima semangat padi itu sebenarnya tiada. Padi menjadi atau tidak bukan kerana ayam seekor, tapi kerana baja berkilo dan saliran yang tersusun serta air dari Tuhan. Ini mereka, masyarakat pangan yang selalu kita ejek dengan jolokan masyarakat ketinggalan zaman. Mereka pun sudah tidak yakin dengan kuasa selain kuasa Tuhan. Bagi mereka ayam tiada erti mempengaruhi hasil tuaian.


Lalu, dimana pula kita yang masih percaya akan benda benda bodoh lagi. Kita masih lebih takut kepada kuasa 'tulisan tangan' dari Kalamullah ? Kita masih lebih taat dan menyanjung 'tulisan tangan' dari Kalamullah ?


Hebatnya jarum Sekular, kita seolah terbius dan rela dihukum dan dicanai berlandaskan 'hasil kerja' mereka. Kita merasakan seolah ketaatan kita kepada Perlembagaan adalah lebih bernilai dari taat kepada arahan al Quran. 


Dalam tidak sedar, kita lebih bodoh dari orang pangan tadi. Kalau kita kata mereka bodoh kerana percaya ayam membuka rezeki mereka, kita pula diketawakan mereka kerana takutkan tulisan sendiri lebih dari Wahyu Ilahi.


Kami Bukan Tidak Mahu Islam, Kami Cuma Mahu Menyesuaikan Islam Dengan Zaman Ini.


Ini ayat haprak mereka. Islam dijadikan mangsa. Keadaan semasa membenarkan Islam diubah dan disesuaikan. Seolah olah Islam hanya satu tatacara datok nenek mereka. 


Kalau Islam menetapkan Hudud sebagai undang undang wajib dilaksanakan, mereka kata sebaliknya. Kalau Islam menetapkan perkahwinan mestilah menurut syariat Islam, mereka mengubah ikut selera mereka. Kalau Islam menegaskan wanita itu dijaga dan dipelihara, mereka membenarkan wanita dieksploitasi demi 'maslahah' semasa. Peghilah!


Zina. Liwat. Rompak. Rasuah. Semua agenda kotor dipertahankan, dan dalam masa yang sama majlis majlis ilmu dan sistem pendidikan Islam tidak dimajukan selayaknya. Inikah umat yang ingin diri mereka dipeluk oleh Baginda Nabi SAW di akhirat kelak?


Ini Sekular. Jijik. Tapi, mengapa sejijik jijik dasar mereka, masih ada yang 'setia' mendokong hasrat perjuangan yang entah apa apa ini. Mengapa?


Kerana mereka berjuang demi harta benda. Demi kekayaan, segalanya mungkin. Demi bangsa, segalanya nampak mulia. Dan demi ketaatan dan ketuanan, segalanya halal belaka.


Di Akhir Zaman, Umat Jahil Berkuasa.


Inilah kebenaran Hadis Baginda SAW. Umat Islam akhir zaman akan ditadbir oleh golongan buta agama. Bahkan lebih teruk, golongan yang membenci agama dari masuk ke dalam jiwa dan kehidupan umat manusia.


Golongan jahil tidak akan pernah puas dari merampas hak orang lain kerana dihati mereka tiada nilai persaudaraan, dan tiada nilai ketaatan terhadap Islam. Benar, mereka mengaku Islam tetapi tindak tanduk mereka bukan seperti apa yang disyariatkan al Quran.


Justeru, kepimpinan Ulama' wajar ditonjolkan. Kepimpinan yang berlandaskan ilmu dan pengabdian kepada ALlah, itulah kepimpinan terpuji yang didambakan umat manusia kini. Tiada ni'mat yang lebih besar melainkan melihat Islam dijulang dan disanjung tinggi sesuai dengan tarafnya yang mulia.


Pemuda Harapan Agama


Ayuh, para pemuda sekalian. Kita generasi penerus. Kitalah pencorak generasi akan datang. Mahukah kita masih berpegang pada kualiti sistem Sekular kini yang jauh menyimpang dari ajaran Islam yang sebenar? 


Bersama sama kita mantapkan ilmu dan kefahaman kita bersama. Agar tidak mudah diperleceh dan diperdaya dari hasutan tipuan golongan Sekular Bangka ini. Ingat, walau sehebat mana manusia itu, setinggi mana kuasa mereka, pada akhirnya, kita semua manusia akan berlutut jua dihadapan Allah.


Ketika itu, barulah dirasakan bertapa hinanya golongan yang meremehkan Islam. 


Doaku Kepada Seluruh Pemuda


Duhai Tuhan, Jadikan kami para pemuda pemudi Malaysia khususnya dan semua umat manusia 'amnya sedar akan kesilapan kami selama ini berkiblatkan selainMu.


Ampunkan kami yang selama ini memandang ringan urusan agamaMu. Ampunkan kami yang selama ini meninggalkan tuntutan menyampaikan risalahMu. Ampunkan kami yang selama ini mengambil mudah penyelewengan terhadap agamaMu.


Bantulah kami membina saff perjuangan. Kuatkan kami dengan roh Jihad dan kesungguhan. Persatukan kami dengan akidah yang ikhlas demiMu Ya Allah. Jadikan kami golongan pemuda penyokong ayahanda bonda kami seluruhnya, sama sama bersatu menegakkan Islam di bumi ini, ameen.


Perkenankan doaku ini, amen Ya Rabb..

No comments:

Post a Comment