Sunday, July 8, 2012

Busted.



Tewas!
Sekali lagi.
Selepas beberapa kali.
Berjaya tidak pernah.

Sehari hitam tanpa putih.
Sehari putih bersama hitam.
Hitam menyusul selepas pergi.
Kenapa mesti hitam yang datang?

Putih ke mana?
Putih ada? Yakin?
Putih tak pernah tiada, katanya.

Aku ingin putih, cuma..
Suka juga hitam, tapi..

Putih; yakinlah aku sukakanmu.
Hitam; kenapa aku kaku kelu berhadapanmu?

Luahkan?
Mustahil.

Selain keduanya? Tak!
Hanya itu sahaja. Satu antara dua.

Hitam seolah tidak malu.
Hitam ku renung tak pernah bosan.

Putih seolah tidak tahu.
Putih ku cari kelibat pun jarang.

Aku tidak berani?
Ego?

Aku akui, hitam itu kesukaan ramai.
Tidak aku mahu mengalah.

Tapi, putih juga permata bernilai.
Takkan mahu menyerah?

Aku disuruh pilih.
Putih atau sebaliknya.
Tiada pilihan ketiga.

Kali ini, tewas lagi.
Silapkah aku pilih ia?

Kenapa perlu aku ambil hitam, walhal aku suka putih?
Kenapa hitam terbayang setiap kali ku mendekati putih?


Tewas!
Kau tertewas.
Sudah.
Bakar saja.

-torned-

No comments:

Post a Comment