Monday, April 18, 2011

Dituduh Pelacur Politik !

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.
Solawat serta salam buat Junjungan Tercinta Rasulullah SAW.


Entri kali ini ringkas sahaja. Hanya mahu berkongsi 'kedangkalan' pihak tertentu yang mengaitkan Dato Bentara Setia Tuan Guru Haji Nik Abdul Aziz Nik Mat dengan kes Anwar Ibrahim. Layakkah Tuan Guru yang langsung tiada kena mengena tiba tiba sahaja diminta bertindak menyaman pihak lain walhal kes itu langsung tiada kena mengena dengan Tuan Guru sehingga digelar 'PELACUR POLITIK'..?


Kita diajar menghormati para Ulama, bukan merendahkan mereka. Tetapi sebaliknya pula ditunjukkan pihak berkenaan kepada kita. Masya Allah.



Utusan Malaysia 18 April 2011
Berikut kenyataan berani Setiausaha Akhbar Tuan Guru, Ust Fadzli Shaari:



"..Utusan Malaysia muka 5 hari ini melaporkan kenyataan JMM agar Tuan Guru Nik Aziz digelar sebagai 'pelacur politik' jika tidak mahu menyaman Anwar dalam isu video seks. Soalnya, apa locus standi yang ada pada Tuan Guru untuk menyaman Anwar? JMM sudah semakin kurang ajar..."

* locus standi tu sume student law pun tahu ape benda, x kan la diorang ni yang dah berzaman 'membawa isu' perundangan x tahu ape itu locus standi. Kesian.


Moral:
1. Jangan menipu rakyat yang semua dah cerdik.
2. Jangan sesuka hati menuduh dan mengheret pihak lain demi kepentingan politik.
3. Berhati hati bercakap, kerana kelak akan dipertanggungjawabkan oleh Allah.

3 comments:

  1. betol din. ddesok sangat doh tuh.

    biasa doh..
    ore tengoh nazak, memang banyok merapu.

    ReplyDelete
  2. Nanti, andai mati tanpa taubat, di akhirat, mulut DIKOYAK Tuhan!!

    ReplyDelete
  3. sir iqbal : sudah tiada isu ingin ditimbulkan sehingga isu yang jelas mustahil kelihatan mungkin disisi mereka.! Mereka semakinj tenat !!
    Kita harus terus mara. Terus mengasak, Insya allah, suatu ahri nanti, Islam akan dijulanag insya allah ! takbir !

    muizzuddin :na'uzubillah..kita berdoa semoga pihakm berkenaan insaf dan menyedari kesilapan mereka. mereka perlu sedar segala lisan dan kenyataan di dunia ni akan dipersoalkan kelak. !
    ketika itu, siapa yang ingin kita minta tolong ? tidak siapa mampu memeberi syafaat melainkan Baginda Rasulullah SAW, jika pewaris Nabi pun dihina seperti ini, masakan Rasulullah SAW meredhai perbuatan sebegini. !

    ReplyDelete