Sunday, April 17, 2011

Ikhwan Mesir Sedang Mara !

Assalamu'alaikum warahmatullahi wabarakatuh.
Solawat serta salam buat Kekasih Teragung Baginda Rasulullah SAW, juga buat sekalian kaum kerabatnya dan para sahabatnya yang tercinta juga sekalian yang mengikuti perjuangan Baginda sekaliannya.

Sungguh, bahang kehangatan Pilihanraya Umum Dewan Undangan Negeri (DUN) Sarawak masih lagi terasa. Walaupun keputusan tidak menyebelahi kita semua, ini bukannya kayu ukur bahawa mereka tidak mahu menerima langsung apa yang dibawa oleh kita semua. Membuka hati manusia bukanlah urusan kita, kita hanya berusaha namun segalanya dalam genggaman kuasa Yang Maha Adil. Apa yang penting, Allah bukan menilai keputusan sama ada menang atau kalah, sebaliknya yang dinilai disisiNya adalah sejauh mana kita berusaha menyampaikan risalahNya ke seluruh umat. 

Apapun ana mengucapkan tahniah kepada sekalian Ikhwan yang telah bertungkus lumus ke sana membantu jentera pilihanraya meraih undi, semoga jasa kalian diredhai ALlah. Walaupun ana tidak ke sana, tetapi jiwa ana sunnguh bersama antum.  

Di sebalik kegagalan kita menyemai benih di Sarawak, Allah menggantikan dengan kejayaan yang amat besar pula di tempat lain. Subhanallah, inilah yang dikatakan, perancangan Allah mengatasi segalanya.

Apa yang ana maksudkan adalah perkembangan Ikhwan al Muslimin di Mesir.

Seperti mana kita semua sedia maklum, IM menjadi nadi utama disebalik kebangkitan rakyat di Mesir. Selepas berjaya mengolah kebangkitan rakyat menentang pemerintahan kuku besi Hosni Mubarak sekitar tiga bulan yang lalu, kini IM mula mengorak langkah mengatur stategi ke arah pembinaan kerajaan pula. 

Allahu akbar.!!

Dalam perkembangan yang ana petik dari Ikatan Muslimin Malaysia ISMA, IM kini giat mengumpulkan kekuatan membina satu parti yang digelar Parti Kebebasan dan Keadilan. Berbekalkan sokongan penuh rakyat Mesir ketika ini yang jelas menyebelahi IM, keupayaan parti ini menakluk Mesir dalam pilihanraya umum Mesir sekitar 3 bulan lagi dilihat suatu langkah mudah, insya allah.

Dewan Parlimen Republik Arab Mesir

Masakan tidak, jika dahulu IM menghantar calon sebagai perwakilan di arena politik sebagai calon BEBAS, mereka sudah mampu menyaingi calon Kerajaan. Mereka sudah mencapai satu pertiga hanya dengan berstatus BEBAS. 

Kini, tanpa tekanan dari Hosni Mubarak yang dahulu tidak meluluskan penubuhan sebarang parti berunsurkan Islam sebagai dasar dari menyertai pilihanraya, kini ianya sudah tiada lagi. Parti Kebebasan & Keadilan ini adalah satu sejarah baru yang terlakar di dada sejarah politik Mesir kerana mereka tidak lama lagi menjadi kerajaan di Mesir, Insya allah.

Namun, jangan ambil mudah kerana musuh ketat kita semua, Yahudi dan Nasrani tidak akan berdiam diri, masa tiga bulan ini akan digunakan sepenuhnya oleh mereka untuk meruntuhkan kembali keutuhan IM di Mesir. Seperti mana janji Allah, Yahudi tidak akan pernah redha kepada kita semua selagi kita tidak mengikuti aturan mereka.

Dr. Mohamed Badi'


Mursyidul Am Ikhwanul Muslimin, Dr. Mohamed Badi' menjelaskan dan menasihati kita semua:


"..kejayaan kita menumbangkan hosni Mubarak bukan lagi satu kejayaan yang menjadi matlamat utama kita. Sebaliknya sekarang, kita harus beralih kepada ke arah membina kerajaan secepat mungkin. Ruang kosong di kerusi kerusi kerajaan sekarang ini akan ditandingi dan kali ini, kami mara dengan satu parti. Rakyat perlu bertahan, jangan dipengaruhi dakyah pihak luar kerana dalam jangka masa dua bulan inilah sahaja peluang mereka (yahudi & nasrani) akan cuba menjatuhkan kita kembali. Bertawakkallah kita semua kepada ALlah.."

Saudaraku Se-Islam sekalian,

Allah maha Pengasih dan Maha Perkasa, Dia berhak menggulingkan siapa sahaja dan berhak meninggikan siapa sahaja. Mungkin sudah tiba masanya Islam akan kembali menyinar di dunia ini. Tidak kisah walau dimana ia bermula, sama ada di Malaysia, atau di China, atau di Mesir, apa yang penting seluruh umat Islam kini makin sedar akan tuntutan menjadikan Islam sebagai asas perundangan dan gaya hidup. Malahan, kita semua hakikatnya adalah satu parti walaupun nama yang berbeza, namun matlamat kita adalah tetap sama. Bayangkan, tatkala suatu kerajaan berjaya dibangunkan dengan Islam sebagai dasar dan perlaksanaannya. 

Demi Allah, inilah saat yang paling indah dalam hidup sekalian umat Islam yang selama ini sepi dari semua ini sejak Khilafah Islamiah ditumbangkan suatu masa dahulu. Demi Allah, dunia ini akan berubah wajah.


Oleh itu, berdoalah kita semua, agar saat indah ini dapat sama sama kita ni'mati dalam sisa hidup kita yang entah berbaki berapa ketika lagi. Jika kita bukanlah generasi yang ditakdirkan menikmati ni'mat ini, berdoalah juga, biarlah kita semua Syahid di jalanNya, kerana Syahid itu lebih utama disisi Allah dari mati sia sia. Biarlah kita semua tersenyum di dalam Syurga sana melihat generasi selepas kita hidup dalam keadaan harmoni aman damai di bawah payung Islam.

Ya ALlah, jadikanlah diriku dan sahabatku sekaliannya daripada para pejuang agamaMu Ya Allah, dan seandainya ditakdirkan kami mati, maka jangan matikan kami melainkan dalam keadaan Syahid.

Ameen...

No comments:

Post a Comment