Monday, May 23, 2011

Tidak Mustahil Malaysia Berubah Wajah.

Bismillah.
Solawat serta salam atas Junjungan Termulia, Baginda Rasulullah SAW serta sekalian kaum kerabatnya yang suci lalu kepada sekalian para sahabatnya yang setia dan seterusnya buat sekalian ummat Islam yang masih berpegang kepada tali Allah sehingga ke hari akhir.

Alhamdulillah, selepas hampir sebulan menunggu perkembangan dari Mesir, akhirnya dengan izin Allah, segala yang diidamkan dan didoakan jutaan umat Islam selama ini termakbul. Apa yang ana maksudkan adalah perkembangan terbaru politik di Mesir yang mana memperlihatkan kebangkitan yang berterusan dan bersistematik apabila Ikhwanul Muslimin disana sudah berjaya membina dan menggerakkan satu badan rasmi dalam kancah politik Mesir sekarang ini. [sini]

Jika bulan lepas, mereka masih merangka , kini Alhamdulillah dengan izin ALlah, Parti Islam buat ke sekian kalinya berjaya ditubuhkan kembali selepas diharamkan sejak pemerintahan Anwar Sadat lagi.

PELOPORNYA SUDAH PUN TIADA

Menyingkap perjuangan para Mujahidin Mesir yang rela bergalang gantikan tubuh dan darah mereka menggadaikan maruah demi Islam ini wajar dicontohi oleh negara Islam lain termasuklah di Malaysia. Ini bukan niat mahu menyeru menimbulkan keganasan tetapi seruan ke arah kebangkitan kesedaran dalam kalangan masyarakat Muslim di Malaysia supaya berani bersuara, lantang berteriak menyatakan bahtahan, terhadap pemerintahan zalim kini.

Hasil penat jerih pejuang pejuang terdahulu yang antaranya telah syahid dalam memperjuangkan Islam dalam pentadbiran Mesir termasuklah Imam Hassan al Banna, Sheikh Hassan al Hudaibi, Sheikh Umar al Tilmisani, Ustaz Fathi Yakan dan lain lain. Juga yang masih hidup sehingga ke hari ini seperti Sheikh Yusuf al Qaradhawi, Dr. Wahbah az Zuhaili dan ramai lagi yang tidak mampu disebut satu persatu disini, kita sekarang mampu mengorak langkah ke hadapan bersama sama membina kesatuan umat Islam.

Cuma, apa yang perlu sekarang ini, sokongan dari segenap umat Islam mengangkat agama kita ini amat diperlukan ketika ini. Umat Islam sedang bangkit di seluruh pelusuk dunia dan dimasa inilah ujian paling getir menimpa kita dengan banyaknya hasutan supaya umat Islam kembali berpecah, nau'zubillah.

MALAYSIA JUGA BOLEH JIKA MESIR MAMPU LAKUKANNYA

Perjuangan tetap sama cuma mungkin caranya berbeza. Jika di Mesir, rakyatnya mendesak menukar kerajaan melalui jalanraya, wajarlah bagi mereka kerana institusi pilihanraya mereka terlalu kotor dan dipengaruhi parti pemerintah. Di Malaysia, walaupun ada berlaku kes kes 'pelik' tapi Institusi Pilihanraya masih dilihat jalan relevan untuk menukar kerajaan.

Jadi, perjuangan menegakkan pentadbiran dan undang undang berteraskan al Quran dan As Sunnah WAJIB diperjuangkan dari aspek ini sehingga kita berjaya seperti Mesir kini. 

Ingatlah sahabat seperjuanganku sekalian juga kepada diriku, Allah memberi peluang kepada kita umat di zaman ini untuk mengubah nasib umat Islam yang sudah sekian lama ditindas, lalu adakah kita mahu mengsiakannya?

Kita wajib memanfaatkannya ! 

No comments:

Post a Comment